انتخاب قالیشویی

انتخاب قالیشویی


انتخاب قالیشویی

در واقع امر قالیشویی شامل لکه گیری، شستشو، غبار روبی را شامل می شود. در گذشته به دلیل وسعت خانه های قدیمی و نبود تکنولوژی و ماشین های اتوماتیک ،افراد به تنهایی قالی های خود را با آب و صابون شستشو می دادند. اما امروزه کارخانه قالیشویی با پیشرفت تکنولوژی هایی وجود دارند که شستشوی فرش را با ماشین های مخصوص شستشو داده و آماده به مشتری تحویل می دهند.

در اینجا می خواهیم به چندین نکته در مورد قالیشویی اشاره کنیم تا بتوانیم قبل از اقدام به شستشوی فرش اطلاعات مناسب و کافی را در اختیار شما قرار دهیم.

در کارخانه‌های قالیشویی می توانید انتظار خدمات زیر را داشته باشید

  • خدمات شستشوی فرش ماشینی
  • شستشوی فرش دستباف به صورت تخصصی
  • خدمات فرش ابریشن به صورت تخصصی
  • شستشوی موکت به صورت تخصصی
  • نظافت و شستشوی تابلو فرش
  • ضد بید کردن فرش ابریشن
  • ترمیم ریشه فرش
  • مبل شویی و یا شستشوی مبل
  • رفو گری
  • لکه گیری انواع فرش بسته به نوع فرش (دستباف، ماشینی، ابریشم، موکت و تابلو فرش)
  • نظافت و شستشوی تشک خوشخواب

این ها همه دلایلی است که کارخانه ها و یا شرکت ها در مقابل اعتراض و یا سوال ما خواهند آورد! حال به برسی این نکات می پردازیم:

1- تبلیغات کارخانه های قالیشویی

این موضوع همیشه صادق نمی باشد. کارخانه هایی وجود دارند که با قدمتی چندین ساله و شروع تبلیغات در سطح شهر و تلویزیون، همان نرخ مصوب از سوی صنف قالی شویی را از مشتری دریافت می نمایند و صداقت را در کلام آن ها می توان فهمید. در صورتی که برخی از قالی شویی ها حتی با پخش چندین تراکت در سطح شهر نیز نرخ بیشتری از مشتری دریافت می نمایند تا هزینه تبلیغات خود را جبران نمایند. پس به خاطر داشته باشید که با دیدن بیلبوردها، تبلیغات در صدا و سیما و تراکت و … نمی توان گفت این برند هزینه بیشتر و یا کمتری دریافت خواهد کرد.

2- واسطه در انتخاب قالیشویی ها

که در بالا نیز به آن اشاره شد به طور صد در صد می توان به آن استناد کرد. زمانی که پای واسطه به میان می آید مطمئن می شویم که هزینه بیشتری را باید تقبل نماییم. پس به خاطر داشته باشید که با کارخانه های قالیشویی قرار داد ببندید نه دفاتر!

3- مواد شوینده برای فرش شویی

باید بگوییم که متاسفانه ممکن است صحیح باشد! با توجه به قوانین و مقررات القا شده از طرف صنف فرش شویی در زمینه استفاده از مواد شوینده مجاز و بهداشتی، متاسفانه برخی از کارخانه ها این امر را رعایت نخواهند کرد و با اعلام نرخ کمتر، از مواد شوینده غیر مناسب برای فرش ها استفاده می کنند.
پس هنگامی که با نرخ بسیار کمتری نسبت به سایرین مواجه شدید حتما شک کنید!

4- نگهداری از فرش در قالی شویی

باید گفت که این جمله غیر قابل منطقی می باشد. زیرا همه کارخانه های معتبر وظیفه دارند که فرش ها را در بهترین شرایط شستشو دهند و از تمام آلودگی ها آن را پاک سازند. اما نکته ای که به آن باید توجه داشت این است که ممکن است فرش شما دارای لک یا هر مشکل دیگری باشد که پس از بازدید کارشناس در مورد قیمت با شما صحبت خواهد شد.

5- استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک

نیز باید بگوییم تمامی کارخانه های معتبر از دستگاه های تمام اتوماتیک بهره می برند و به هیچ وجه از روش های دستی نباید استفاده کنند. پس به خاطر داشته باشید که اگر با کاهش هزینه چشم گیری مواجه شدید شاید بخاطر شستشوی فرش به روش دستی و رعایت نکردن اصول بهداشتی می باشد.

شستشوی فرش تمام اتوماتیک

در این روش که به آن قالی شویی مکانیزه نیز می گویند، تمامی مراحل از صفر تا صد شستشوی فرش ها توسط دستگاه های مکانیزه و به صورت اتوماتیک انجام می گیرد و کارکنان تنها در زمان جابه جایی فرش ها نقش دارند در این روش فرش را بر روی تسمه ای که بر روی این دستگاه های مخصوص وجود دارد پهن می کنند و خود دستگاه تا مرحله شستشو پیش می رود پس از آن فرش داخل دستگاه آبگیر به صورت لوله در می آید و آب اضافی آن گرفته می شود.

در این مرحله فرش را توسط کارکنان قالیشویی به قسمت دستگاه دار اتوماتیک می برند و با بهره وری از نور خورشید فرش را خشک می کنند.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!