قالیشویی
_

قالیشویی در یخچال

برخی از ویژگی های قالیشویی ستارخان در یخچال :

عدم استفاده از مواد شوینده غیرمجاز برای قالیشویی نزدیک یخچال

حضور فعال قالیشویی محدوده یخچال

داشتن سابقه طولانی شستشوی فرش و مبل شویی اطراف یخچال

بکارگیری ماشین آلات پیشرفته برای قالیشویی حوالی یخچال

قالی ها پس از قالیشوئی به صورت لوله شده و داخل کاور تحویل گردد

قالیشویی متعهد در یخچال

سابقه طولانی قالی شویی ها در محله یخچال

قالیشویی یخچال

محله یخچال درواقع یکی از محلات محدوده قلهک تهران است که در منطقه 3 شهرداری تهران قرار دارد. یخچال درواقع یک خیابان از محدوده قلهک است که به صورت غربی- شرقی از خیابان شریعتی آغاز شده و تا خیابان باقری کماسایی امتداد دارد. این خیابان غربی- شرقی به صورت یکطرفه می باشد اما وجود خیابان های دیگر در این محدوده، دسترسی با خودروی شخصی به خیابان یخچال را تسهیل نموده اند.

درگذشته در این خیابان یک کارخانه یخسازی وجود داشته که به همین دلیل نام این خیابان را یخچال گذاشته اند. این محله بافتی تقریبا سنتی دارد و با وجود ساخت و سازهای آپارتمانی در این منطقه، هنوز می توانید ردپای تهران قدیم را ببینید. این منطقه به دلیل وجود چنارهای سر به فلک کشیده و کوچه ها و خیابان های پر درخت یکی از خیابان های شناخته شده و پرطرفدار شمال شهر تهران است.

از جمله خیابان های مهم محدوده یخچال قلهک تهران که به این خیابان می رسند، می توان به وارسته، هدایت، فکوریان، زهره، یاسمن، بصیری و … اشاره کرد.

نحوه دسترسی به یخچال

محله یخچال تهران به دلیل قرارگیری در محدوده قلهک و دسترسی به ایستگاه های مترو و اتوبوس و تاکسی دسترسی مناسبی دارد. همچنین رفتن به محدوده یخچال تهران با خودروی شخصی نیز از طریق خیابان های مهم این محدوده امکان پذیر می باشد.

دسترسی به یخچال با خودروی شخصی: برای رفتن به یخچال با خودروی شخصی می توانید از طریق خیابان شریعتی و یا خیابان کلاهدوز (دولت) اقدام کنید.

دسترسی به یخچال با مترو: برای رفتن به خیابان یخچال با مترو می توانید با سوار شدن خط 1 مترو تهران و پیاده شدن در ایستگاه قلهک یا ایستگاه دکتر شریعتی خود را به محدوده یخچال برسانید.

دسترسی به یخچال با اتوبوس: برای رفتن به محدوده یخچال با اتوبوس نیز می توانید از خط 7 اتوبوس تندرو تهران استفاده کنید و یا از طریق اتوبوس های محدوده شریعتی اقدام نمایید.

دسترسی به یخچال با تاکسی: برای رفتن به یخچال با تاکسی نیز می توانید از طریق تاکسی های گذری حاضر در خیابان های اطراف شامل شریعتی، قلهک و تجریش اقدام نمایید.

 

مراکز خرید و اماکن مهم

محدوده یخچال که یکی از خیابان های اصلی قلهک در منطقه سه تهران است به دلیل دسترسی مناسب، محل خوبی برای مشاغل مختلف می باشد. در این محدوده علاوه بر واحد های مسکونی و مراکز تجاری و اداری مختلف، می توانید بوستان ها و پارک های تفریحی را نیز برای پیک نیک و دورهمی های دوستانه یا خانوادگی خود پید کنید.

1.پارک خلیج فارس

بوستان خلیج فارس یکی از پارک های شناخته شده محدوده یخچال تهران است که با دارا بودن بخش های مختلف، محل مناسبی برای استراحت و تفریحات خانوادگی می باشد. مهم ترین بخش این مجموعه شامل موزه آب است که تحت عنوان پارک موزه آب شناخته می شود.  بخش های مختلف دیگری همچون باغ سرسبز، سالن نمایش، آبنماهای متنوع و … از جمله امکانات این پارک محدوده یخچال تهران است.

پارک موزه آب تهران در خیابان یخچال جهت به نمایش درآوردن جلوه های آب به مردم و به خصوص دانش آموزان طراحی و ساخته شده است. همچنین آشنا کردن دانش آموزان و کودکان با مصارف مختلف آب از دیگر اهداف ساخت این پارک محله یخچال است.

2. پردیس سینمایی قلهک

پردیس سینمایی قلهک

سینما پردیس قلهک در سال 1390 فعالیت خود را به صورت رسمی در محله قلهک و خیابان یخچال آغاز کرد. در این پردیس سینمایی یک سالن با ظرفیت 320 نفر با درجه کیفی ممتاز وجود دارد. این مجموعه در زمینی به مساحت حدود 4 هزار متر بنا شده است.

این مجموعه علاوه بر سالن سینمایی دارای امکاناتی نظیر سالن فوتسال، سالن بدنسازی و سالن اسکواش نیز می باشد. همچنین رستوران بین المللی، فست فود و یک کتابخانه نیز جهت استفاده علاقمندان و ساکنین این محدوده در این مجموعه دایر می باشد.

اولین سینماتک که مجموعه ای سازمان یافته از فیلم های فاخر جهان که ارزش نگهداری دارند، می باشد به صورت خصوصی در این پردیس سینمایی دایر شده است. مجموعه پردیس سینمایی قلهک تلاش می کند تا با اکران فیلم های روز و همچنین اکران فیلم های کلاسیک سینمای جهان، سطح تکنیکی اهالی سینما و همچنین علاقمندان و دانشجویان این حوزه را ارتقا بخشد.

3.دانشکده داروسازی و علوم داروئی

دانشکده علوم دارویی ابتدا فعالیت خود را تحت عنوان دانشکده داروسازی در سال 1365 آغاز کرد. در سال 1386 با تغییر مدیریت، این واحد شامل 3 دانشکده داروسازی، شیمی دارویی و دانشکده فناوری های نوین شد.تا اینکه در سال 1395 دانشکده داروسازی در طرح تجمیع این دو دانشکده یعنی دانشکده علوم دارویی و دانشکده داروسازی را با یکدیگر ادغام نموده و تحت عنوان دانشکده داروسازی و علوم دارویی با مدیریت جدید تشکیل داد.

در حال این دانشکده 11 رشته مختلف در علوم داروسازی و داروئی در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی به دانشجویان و علاقمندان ارائه می دهد. رشته داروسازی مهم ترین رشته ارائه شده در این دانشکده می باشد.

4. کافه رستوران تنت لانژ

کافه رستوران تنت لانژ یکی از رستوران های شیک با فضایی مدرن در محدوده یخچال تهران است. این کافه رستوران با منوی متنوعی از انواع غذایهای فرنگی شامل پیتزا آمریکایی، برگر، پنینی، پاستا، بشقاب، انواع نوشیدنی های گرم و سرد، سالاد و … در خدمت همشهریان می باشد. این کافه رستوران علاوه بر محیط زیبا و جذاب، با کیفیت بالای غذاهای خود، باعث جلب رضایت مشتریان خود میشود