پاک کردن لک میوه

ساده ترین راه برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش

انواع فرش دستباف و ماشینی در دکوراسیون داخلی منازل ایرانی نقش مهمی دارند. فرش ها دنیایی از رنگ های شاد را به داخل خانه ها می آورند. نگهداری از فرش و تمیز نگهداشتن آن طول عمر و ماندگاری فرش را بیشتر می کند.

هرچقدر هم که از این فرش ها مراقبت کنیم، زمانی فرا می رسد که به طور اتفاقی بخشی از فرش با چای، بستنی، میوه، جوهر و… لکه دار شود.

در چنین مواقعی باید به سرعت لکه ها را پاک کنیم تا ماندگار نشوند. برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش سرعت عمل نقش مهمی دارد اگر دیر بجنبیم لکه های آلبالو و توت فرنگی و گلابی و … لا به لای گل های قالی جا خوش می کنند.

البته ما در مقاله ای کامل به اصول و نکات شستشوی فرش و موکت پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

ساده ترین راه برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش

اگر تنها چند دقیقه بعد از اینکه تکه ای میوه روی فرش له شد یا آب میوه روی فرش ریخت شروع به تمیز کردن کنید نیازی به شوینده های قوی ندارید. آب سرد به تنهایی برای پاک کردن لکه میوه یا آب میوه کافی است.

اول تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید یا اگر آب میوه زیاد است، با یک حوله فرش را تا حد ممکن خشک کنید.

دوم جهت تمیز کردن لکه میوه از روی فرش، در ظرفی آب سرد بریزید و با کمک یک اسفنج خیس شده در آب سرد، لکه را تمیز کنید.

  1. معجزه سرکه و نمک برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش

در صورتی که لکه هنوز تازه است اما با آب تمیز نمی شود، می توانید از محلول جادویی یک پیمانه سرکه سفید، یک پیمانه آب سرد و مقداری نمک، برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش استفاده کنید. اسفنجی را در این محلول خیس کنید و روی لکه بکشید.

دقت کنید که لکه را از بیرون به سمت مرکز تمیز کنید در غیر این صورت لکه بیشتر پخش می شود. سپس فورا این قسمت از فرش را آبکشی نمایید تا سرکه به بافت فرش صدمه نزند.

این محلول جادویی لکه آب هویج و و هر نوع میوه دیگر را از بین خواهد برد. برای از بین بردن لکه سس از روی فرش هم سرکه به کار می رود.

۲ روش طلایی جهت پاک کردن لکه میوه های رنگی از روی فرش و لباس

  1. از بین بردن لکه میوه از روی فرش با مایع ظرف شویی

یک راه سریع برای پاک کردن لکه میوه از روی فرش استفاده از مایع ظرف شویی است. در صورتی که آب میوه روی فرش ریخته است، ابتدا تا جای ممکن با کمک یک قاشق آب میوه ها را از روی فرش جمع کنید و با حوله تمیز و خشکی روی آن فشار دهید تا آبمیوه ها را جذب کند.

در مرحله دوم برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش، چند قطره مایع ظرف شویی را روی لکه میوه بریزید و با یک اسفنج روی آن ضربه بزنید تا لکه تمیز شود.

سپس فرش را با آب سرد شستشو دهید. در این روش می توان از شامپو فرش هم استفاده کرد اما قدرت پاک کنندگی آن کمتر است.

۲ روش طلایی جهت پاک کردن لکه میوه های رنگی از روی فرش و لباس

انواع فرش دستباف و ماشینی در دکوراسیون داخلی منازل ایرانی نقش مهمی دارند. فرش ها دنیایی از رنگ های شاد را به داخل خانه ها می آورند. نگهداری از فرش و تمیز نگهداشتن آن طول عمر و ماندگاری فرش را بیشتر می کند. هرچقدر هم که از این فرش ها مراقبت کنیم، زمانی فرا می رسد که به طور اتفاقی بخشی از فرش با چای، بستنی، میوه، جوهر و… لکه دار شود.

در چنین مواقعی باید به سرعت لکه ها را پاک کنیم تا ماندگار نشوند. برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش سرعت عمل نقش مهمی دارد اگر دیر بجنبیم لکه های آلبالو و توت فرنگی و گلابی و … لا به لای گل های قالی جا خوش می کنند. البته ما در مقاله ای کامل به اصول و نکات شستشوی فرش و موکت پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

شستن فرش‌ها کاری وقت‌گیر و زمان‌بر است و یک روز کامل را از شما می‌گیرد. پین‌ورک در یک چشم بهم زدن تمیز و سالم، فرش‌هایتان را به شما تحویل می‌دهد. کافیه کلیک کنید!

ساده ترین راه برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش

ساده ترین راه برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش

اگر تنها چند دقیقه بعد از اینکه تکه ای میوه روی فرش له شد یا آب میوه روی فرش ریخت شروع به تمیز کردن کنید نیازی به شوینده های قوی ندارید. آب سرد به تنهایی برای پاک کردن لکه میوه یا آب میوه کافی است. اول تکه های میوه را از روی فرش جمع کنید یا اگر آب میوه زیاد است، با یک حوله فرش را تا حد ممکن خشک کنید. بعد جهت تمیز کردن لکه میوه از روی فرش، در ظرفی آب سرد بریزید و با کمک یک اسفنج خیس شده در آب سرد، لکه را تمیز کنید.

 

معجزه سرکه و نمک برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش

در صورتی که لکه هنوز تازه است اما با آب تمیز نمی شود، می توانید از محلول جادویی یک پیمانه سرکه سفید، یک پیمانه آب سرد و مقداری نمک، برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش استفاده کنید. اسفنجی را در این محلول خیس کنید و روی لکه بکشید. دقت کنید که لکه را از بیرون به سمت مرکز تمیز کنید در غیر این صورت لکه بیشتر پخش می شود.

سپس فورا این قسمت از فرش را آبکشی نمایید تا سرکه به بافت فرش صدمه نزند. این محلول جادویی لکه آب هویج و و هر نوع میوه دیگر را از بین خواهد برد. برای  از بین بردن لکه سس از روی فرش هم سرکه به کار می رود.

مقاله پیشنهادی:  نکات خانه تکانی به سبک پاییز

 

برای شستن فرش‌ها روی کی بیشتر حساب باز میکنی؟ از این به بعد روی پین‌ورک حساب کن 🙂 برای شستن تمام فرش‌هات همین الان روی لینک زیر کلیک کن

 قالی شویی تهران

از بین بردن لکه میوه از روی فرش با مایع ظرف شویی

یک راه سریع برای پاک کردن لکه میوه از روی فرش استفاده از مایع ظرف شویی است. در صورتی که آب میوه روی فرش ریخته است، ابتدا تا جای ممکن با کمک یک قاشق آب میوه ها را از روی فرش جمع کنید و با حوله تمیز و خشکی روی آن فشار دهید تا آبمیوه ها را جذب کند. در مرحله دوم برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش، چند قطره مایع ظرف شویی را روی لکه میوه بریزید و با یک اسفنج روی آن ضربه بزنید تا لکه تمیز شود. سپس فرش را با آب سرد شستشو دهید. در این روش می توان از شامپو فرش هم استفاده کرد اما قدرت پاک کنندگی آن کمتر است.

آیا راه های دیگری برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش می شناسید؟

وقتی لکه آبمیوه رو فرشتان می ریزد

پاک کردن لکه آبمیوه از روی فرش به دلیل رنگ و شیرینی آن باید به سرعت انجام شود. آبمیوه ها یکی از نوشیدنی های خوشمزه برای کودکان و بزرگسالان است. گاهی ممکن است بر اثر سهل انگاری لیوان آبمیوه تان روی فرش بریزد و باعث ایجاد لکه بر روی فرش شود. از آنجایی که آبمیوه ها در طعم های مختلف، هم شیرین هستند و هم رنگ های متنوعی دارند، اگر لکه به مدت زیادی بر روی فرش باقی بماند و اصطلاحا لکه قدیمی شود، به عمق بافت فرش نفوذ کرده و حشرات موذی را به خود جذب می کند. باید بدانید هر چه لکه قدیمی تر شود سخت تر پاک می شود.

راهکارهایی برای چگونه پاک کردن لکه آبمیوه از روی فرش

روش های متفاوتی برای پاک کردن این لکه از روی فرش وجود دارد و ما به تعدادی از آن ها که از همه پر کاربرد تر هستند اشاره می کنیم. البته توصیه عمومی ما به شما عزیزان این است که برای پاک کردن لکه آبمیوه از روی فرش، اگر لکه تازه بود ابتدا از یک حوله یا پارچه ای استفاده کنید تا بتوانید آبمیوه های قابل جذب روی فرش را جمع کنید و برای این کار باید مراقب باشید تا لکه را پخش نکنید یا آن را به عمق بافت ها نبرید. ضمنا لازم نیست از همه روش های گفته شده استفاده کنید زیرا ممکن است برخی مواد شوینده شیمیایی به رنگ و بافت فرش شما آسیب برساند و ترجیحا از روش های ساده استفاده کنید.

 

 

  • پاک کردن لکه با استفاده از مایع ظرفشویی

یکی از سریع ترین راهها برای پاک کردن لکه آبمیوه استفاده از مایع ظرفشویی است. پس از جمع کردن آبمیوه های اضافی از روی فرش، چند قطره مایع ظرف شویی را روی لکه بریزید و با یک اسفنج روی آن ضربه بزنید(حتما ضربه بزنید و فشار یا مالش ندهید). در آخر محل لکه روی فرش را با آب سرد بشویید.

 

  • پاک کردن این لکه با استفاده از محلول جوش شیرین

اگر با روش اول نتیجه نگرفتید، یک محلول درست کنید که شامل کمی جوش شیرین و دو فنجان آب سرد باشد. این محلول برای پاک کردن لکه آبمیوه از روی فرش کارساز است پس آن را روی فرش اسپری کنید و با پارچه ای لکه را از اطراف به سمت داخل مالش دهید. اگر لکه از بین نرفت چند بار این کار را تکرار کنید و در نهایت با یک اسفنج یا حوله رطوبت فرش را بگیرید.

  • پاک کردن لکه آبمیوه با استفاده از محلول های پاک کننده دیگر

در روش سوم می توانید از محلول های پاک کننده دیگری که مطمئن هستید به بافت فرش شما آسیبی نمی زند استفاده کنید. به طوریکه پارچه ای را به آن محلول آغشته کنید و روی لکه بیندازید سپس با قسمت فرو رفتگی یک قاشق روی بخش های مختلف لکه از روی پارچه فشار وارد کنید و این بار هم حرکتتان از اطراف به داخل باشد. این کار را تا از بین رفتن لکه ادامه دهید.

 

 

  • پاک کردن لکه آبمیوه با محلول سرکه

ترفند آخر این است که از محلولی استفاده کنید که شامل یک پیمانه سرکه سفید، یک پیمانه آب سرد و مقداری نمک استفاده کنید، ولی باید فورا پس از از بین رفتن لکه محلول را آبکشی کنید تا به بافت فرش شما آسیبی نرسد.

توصیه ما

در آخر اگر عجله دارید تا لکه آبمیوه از روی فرش را زودتر خشک کنید می توانید از حرارت ملایم سشوار استفاده کنید زیرا با خشک کردن محل لکه باعث جلوگیری از پوسیدگی فرشتان می شوید. باید بدانید که استفاده از روش های ساده برای پاک کردن لکه آبمیوه از روی فرش و از بین بردن آن در همان ابتدا، احتمال از بین بردن لکه را بشدت بالا می برد ولی اگر لکه قدیمی شد و یا این روش ها نتیجه دلخواه شما را به همراه نداشت زمان آن است که فرشتان را به نزدیکترین شعبه قالیشویی ایران مهر بسپارید.

 

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!