ترفند پاک کردن لکه های فرش

ترفند پاک کردن لکه های فرش

 

ایجاد لکه ها روی فرش ها از اتفاقات غیر منتظره ای می باشد که ممکن است به وجود آید؛ پاک کردن برخی از این لکه ها ممکن است بسیار راحت و برخی دیگر دشوار تر باشد، جنس لکه ی به وجود آمده و الیاف فرش مسئله مهمی است که در پاک کردن لکه های فرش تاثیر دارند و روش پاک کردن هر لکه روی الیاف های مختلف فرش ها با یکدیگر متفاوت است و باید ترفند های پاک کردن لکه های فرش را بلد باشید تا هنگامی که این اتفاق رخ داد بتوانید در کم ترین زمان ممکن لکه های فرش خود را پاک کنید.

ترفند پاک کردن لکه های فرش

فرش ها معمولا عضو اصلی منازل هستند، مخصوصا فرش های دستبافت که علاوه بر زیبایی، قیمت بالایی نیز دارند پس بهتر است که در نگهداری از آن ها دقت کنیم زیرا شست و شوی مکرر فرش ها به خصوص فرش های دستبافت باعث فرسودگی و از بین رفتن آن ها می شود،

اما گاهی با رعایت تمام نکات نظافتی هم ممکن است که به طور اتفاقی فرش ها دچار لکه و کثیفی شوند که اگر در همان ساعت ابتدایی لکه را پاک کنید ممکن است ردی از آن باقی نماند.

ولی ممکن است که به دلیل نا آگاهی نتوانید به درستی لکه های فرش را در زمان مناسب پاک کنید، در این صورت لکه ها ماندگار تر می شوند و تمیز کردن و از بین بردن آن ها دشوار تر می شود، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بهترین ترفند پاک کردن لکه های فرش را به شما آموزش دهیم تا در صورت نیاز از این ترفند ها استفاده کنید.

 

شناخت انواع لکه فرش

برای یادگیری ترفند های پاک کردن لکه های فرش ابتدا باید بدانید که انواع لکه های فرش به چه صورتی هستند تا بتوانید از ترفند های پاک کردن لکه های فرش استفاده کنید، به طور کل می توان گفت ما 5 نوع لکه ی فرش داریم که عبارتند از

  • لکه های محلول و مایع که بیشترین لکه های فرش ها از این نوع می باشند که نوع لکه ها خود از ریختن موادی مانند ( نوشابه، چای، جوهر، شیر، قهوه، رنگ غذا، ادرار و … ) روی فرش به وجود می آیند.
  • لکه های چسبی
  • لکه های لاک ناخن
  • لکه های چربی و روغن
  • لکه های خون، سس، آدامس و شکلات

ترفند پاک کردن لکه های تازه از فرش

اگر فرش شما دچار لکه های مایعاتی شد که تازه هستند، ابتدا به وسیله دستمال کاغذی آب و خیسی لکه را بگیرید، به این صورت که تعدادی دستمال را روی لک قرار دهید و با فشار دادن خیسی لکه را بگیرید و سپس مقداری ماست روی محل لکه بریزید و چند دقیقه بعد به وسیله قاشق ماست ها را بردارید در صورت نیاز این کار را چند بار تکرار کنید تا لکه ی فرش کاملا از بین برود و سپس به وسیله یک دستمال خیس روی سطح فرش را پاک کنید.

ترفند های پاک کردن لکه های فرش در منزل

 

ممکن است که با مشاهده لکه ها روی فرش خود اقدام به شست و شوی فرش ها توسط قالیشویی کنید، قالیشویی ما آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در تمامی زمینه ها می باشد؛ اما سایت ما قصد دارد تا با آموزش چند ترفند ساده به شما عزیزان کمک کند تا لکه های فرش خود را در منزل پاک کنید.

و هزینه های زیادی را صرف شستن فرش های خود نکنید، در ادامه با  این مطلب همراه باشید تا ترفند های پاک کردن لکه های فرش در منزل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

  • پاک کردن لکه ادویه از فرش : برای پاک کردن این نوع لکه از فرش های خود کافیست مقداری آبلیمو روی فرش بریزید و سپس به وسیله یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.
  • تمیز کردن لکه چسب قطره ای :
  • این نوع از لکه از مقاوم ترین لکه های فرش ها می باشد که ممکن است خیلی سریعا سفت و خشک شود و پاک کردن آن دشوار تر شود، برای پاک کردن این لکه سمج دو راه حل وجود دارد، هم می توانید از بخاز اتو استفاده کنید به صورتیکه یک دستمال روی لکه قرار دهید و به وسیله اتو به محل لکه بخار دهید تا چسب ها به وسیله حرارت از هم باز شوند و به پارچه بچسبند،
  • ترفند دیگر برای پاک کردن این لکه سمج استفاده از حلال های چسب می باشد؛ سرکه و استون از حلال های چسب می باشند و به راحتی به وسیله یک پارچه تمیز آغشته به این دو ماده لکه را از سطح فرش پاک کنید.
  • پاک کردن لکه شمع : برای پاک کردن این لکه از روی فرش ابتدا قسمت زیاد و بیشتر این لکه را به وسیله چاقو و یا جسم نوک تیز از سطح فرش جدا کنید و در ادامه یک تیکه کاغذ روی لکه قرار دهید و اتو را روی کاغذ قرار دهید و کمی حرکت دهید به کمک این حرکت به راحتی لکه شمع از فرش جدا می شود و به کاغذ می چسبد.
  • پاک کردن لکه چای و پارچه : برای پاک کردن این لکه از روی فرش مقدار اضافی این مواد را به وسیله یک قاشق از سطح فرش جمع می کنید و مقداری پودر لباسشویی را با آب نیمه گرم مخلوط می کنید و به وسیله یک اسفنج تمیز روی فرش می کشید، اگر به وسیله این ترفند لکه فرش از بین نرفت می توانید از آب اکسیژنه 5 درصد و مقداری آب برای پاک کردن لکه فرش خود استفاده کنید.
  • پاک کردن لکه آدامس : برای پاک کردن لکه آدامس از روی فرش می توانید یخ یا سفیده تخم مرغ را روی لکه قرار دهید، با چند دقیقه نگه داشتن هر کدام از این دو مورد لکه آدامس از فرش جدا می شود و در ادامه با یک دستمال تمیز و شوینده مخصوص فرش کثیفی و باقی مانده این لکه را پاک کنید.
  • پاک کردن لکه دوده فرش : برای پاک کردن این نوع از کله ها ازمقداری نمک استفاده کنید.

 

به کمک ترفند های بالا می توانید فرش های خود را در منزل لکه گیری کنید و برای شست و شوی آن ها هزینه نکنید، اما اگر زمان کافی برای این کار ندارید و یا لکه ها قدیمی شده اند و به وسیله ترفند های خانگی  پاک کردن لکه های فرش از بین نمی روند، می توانید انجام این کار را به قالیشویی بسپارید تا در کم ترین زمان ممکن فرش های شما را شسته و لکه های آن را از بین ببرد.

 

 

 

 

 

 

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!