قالیشویی، از انواع روش ها تا استفاده از خدمات آنلاین

قالیشویی، از انواع روش ها تا استفاده از خدمات آنلاین

قالیشویی چیست؟ منظور از قالیشویی فرایند شستشوی تخصصی فرش ها و قالی هاست که توسط شرکت های قالیشویی انجام شود. نظافت و شستشوی فرش همواره جزء جدایی ناپذیر یک زندگی ایده‌آل بوده است. قالیشویی در گذشته به شکل سنتی انجام می گرفت اما امروزه کمتر کسی زمان کافی و مکان مناسب برای شستن قالی را دارد و این کار با گذشت زمان و پیشرفت فناوری تبدیل به یک تخصص و صنعت شده است که اغلب به صورت مکانیزه انجام می گیرد. این روزها همه چیز با پیشرفت مدرنیته و شهرنشینی پیشرفت کرده، حتی صنعت قالیشویی! اگر شما هم درگیر تصمیم گیری برای شستن فرش ها و قالی هایتان هستید، پیشنهاد می کنیم که با این مقاله از چیدانه همراه ما باشید. در ادامه مطالب کاربردی و مهمی را درباره انواع روش های قالیشویی و خدمات فرش بیان می کنیم که حتما به کارتان می آید.

قالیشویی، از انواع روش ها تا استفاده از خدمات آنلاین

در قالیشویی ها چه می گذرد؟

شاید بارها این سوال را از خودتان پرسیده باشید که اصلا در یک کارگاه قالیشویی چه می گذرد؟ بد نیست بدانید که امروزه به دلیل پیشرفت صنعت و تولید انواع ماشین قالیشویی، از روش های مختلفی برای شستن انواع فرش و قالی استفاده می شود. فرش های ماشینی، فرش های دستباف و یا انواع موکت ها هر یک با توجه اینکه چقدر کثیف هستند و با توجه به جنس شان به روش های مختلف و با مواد پاک کننده‌ی مختلفی که متخصصین حاذق در قالیشویی  تشخیص بدهند شسته می شوند. به طور کلی روش های قالیشویی بر اساس میزان مکانیزه بودن شان را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

 

  • روش دستی قالیشویی (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات دستی)
  • روش نیمه اتوماتیک (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات اتوماتیک)
  • روش اتوماتیک (توسط انواع دستگاه قالیشویی اتوماتیک با نظارت متخصصین قالیشویی)

 

با توجه به میزان مدرن بودن تجهیزات یک شرکت قالیشویی ممکن است از هر یک از این روش ها برای شستن قالی استفاده شود. در هر صورت فرآیند غبارگیری، شستشو با آب، بخارشویی یا خشکشویی، آبگیری و خشک کردن فرش در هر یک از این روش ها به طور کامل انجام خواهد گرفت.

چرا بهتر است که فرش هایتان را به قالیشویی بدهید؟

دلایل زیادی وجود دارند که شما را متقاعد کنند تا به جای آستین بالا زدن برای شستن فرش هایتان به دنبال استفاده از خدمات قالیشویی باشید. اول و مهم تر از همه این که با این روش نه تنها کار نظافت قالی هایتان را به دست افراد کاردان می سپارید، بلکه صرفه جویی قابل ملاحظه ای نیز در مصرف آب کشور می کنید. چرا که متخصصین قالیشویی موظف اند که با توجه به استانداردهای صنفشان، کار را به صورت کاملا اصولی و درست انجام دهند.

همچنین جالب است بدانید که قالیشویی ها اغلب علاوه بر شستشوی تخصصی انواع فرش ها و تابلو فرش ها، خدمات دیگری نظیر لکه بری، رفوگری، شیرازه پیچی، ریشه زنی، دارکشی، رفع سوختگی و ترمیم آن ها را نیز ارائه می دهند که بسیار کاربردی است. همچنین شستن فرش های رنگ روشن یا انواع فرش ابریشم از حساسیت بسیار بیشتری برخوردارند که این متخصصین صحت و سلامت هر نوع فرشی را پس از شستشو تضمین می کنند.

جالب است بدانید که خدمات قالیشویی در منزل نیز توسط بسیاری از این شرکت ها ارائه می شود. حالا خودتان بگویید که با این همه مزایا کدام روش بهتر است؟ آستین بالا بزنید، خسته شوید و ریسک کنید یا با خیال راحت فرش کثیفتان را به یک متخصص قالی شویی بدهید و آن را تمیز تحویل بگیرید؟

در چه صورتی نیاز به استفاده از خدمات قالیشویی داریم؟

شاید در ابتدا تصور کنید که عید به عید و فقط در هنگام خانه تکانی ممکن است گذرتان به قالی شویی بیفتد، اما این طور نیست! چرا که به هر دلیلی و در هر زمان دیگری نیز ممکن است فرش های خانه کثیف شوند. مخصوصا اگر کودکی هم در خانه داشته باشید. ممکن است به دلایل مختلفی فرش منزل تان لکه دار شود، شاید بخشی از فرش دچار سوختگی شود و یا مثلا بخشی از تابلو فرش منزلتان به دلیل رطوبت دیوار پوسیده شود. در چنین شرایطی که نیاز به شست و شوی تخصصی قالی، رفوگری و ترمیم فرش و قالی دارید، استفاده از خدمات قالیشویی را دست کم نگیرید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!